انتخابات_کوهدشت

رئیس ستاد انتخابات‌ لرستان گفت: از آغاز کار ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس تاکنون، 70 نفر ‌در سطح این استان ‌ثبت‌نام کردند.
 

حسن شریعت‌نژاد امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در خرم‌آباد با اشاره به اینکه از این 70 نفر یک نفر زن و 69 نفر مرد هستند، گفت: این افراد با مراجعه به هفت فرمانداری خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، دلفان، کوهدشت و پلدختر به عنوان مراکز اصلی حوزه‌های انتخابیه استان لرستان، ثبت نام کردند.
وی اظهار داشت: کار ثبت نام داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم دی ماه آغاز شده و تا روز جمعه 9 دی ماه جاری به مدت هفت روز از طریق فرمانداری‌های مراکز اصلی حوزه‌های انتخابیه در سطح استان لرستان ادامه دارد.
شریعت‌نژاد گفت: همچنین فرمانداری شهرستان‌های چگنی، سلسله و ازنا به عنوان مراکز فرعی حوزه انتخابیه در سطح استان لرستان محسوب می‌شوند، که کار ثبت نام در این حوزه‌های فرعی به ترتیب از طریق فرمانداری‌های خرم‌آباد، دلفان و دورود انجام می‌شود.
شریعت‌نژاد اظهار داشت: داوطلبان برای ثبت نام در این دوره از انتخابات باید به موقع نسبت به انجام کار ثبت نام خود کنند و آن را به روزهای پایانی مدت اعلام شده موکول نکنند تا فرآیند اجرایی به خوبی انجام شده و از بروز مشکلات احتمالی نیز جلوگیری شود.
وی افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خارج از استان لرستان می‌توانند برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند و داوطلبین در خارج از کشور نیز باید به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج برای ثبت نام در انتخابات مراجعه کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان در خصوص مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان گفت: اصل کارت ملی و سه نسخه از تصویر دو طرف کارت، اصل شناسنامه عکس‌دار و سه نسخه از تصویر تمام صفحات، اصل مدرک تحصیلی و یا معادل آن و سه نسخه تصویر مدرک، اصل و سه نسخه تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و یا عدم اشتغال در پست، مقام و مشاغل مشمول استعفا( موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی‌)، 10 قطعه عکس جدید با زمینه روشن با ابعاد سه در چهار، اصل و سه نسخه تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر برای روشن کردن وضعیت خدمت وظیفه عمومی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است.
به گفته وی، شرط سنی برای داوطلبان نمایندگی مجلس طبق ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی حداقل 30 سال و حداکثر 75 سال است و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی طبق همین ماده قانونی باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا معادل آن باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: تکمیل تمام صفحات پرسشنامه داوطلبان و همچنین درج امضا و اثر انگشت در محل مشخص شده از سوی داوطلب برای ثبت نام الزامی است.
‌استان لرستان دارای 9 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 دی 1398برچسب:70نفر ,در لرستان,برای,نمایندگی,شرکت کرده اند, توسط یونس م